Preces: 0
Par summu: 0 EUR
Apskatīt grozu »
PRODUKTU GRUPAS
Akcijas
INFORMĀCIJA

Kā uzturs var uzlabot pašsajūtu?


Pārtika dod nepieciešamās barības vielas, kas palīdz uzturēt labu veselību un pašsajūtu. Tomēr neviens pārtikas produkts atsevišķi nesatur šo vielu vajadzīgo salikumu, tādēļ mums ir nepieciešama pārtikas produktu dažādība.

Veselīgs uzturs nozīmē tiekties panākt veselīgāku pārtikas līdzsvaru. Vairāk augļu, dārzeņu un vairāk maizes, graudaugu, kartupeļu, rīsu un makaronu izstrādājumu. Tas noteikti nenozīmē, ka jums būtu jāatsakās no visiem saviem iecienītākajiem ēdieniem.


Veselīgs uzturs sastāv no dažādiem produktiem, kas pārstāv sekojošas pārtikas produktu grupas:


Maize, graudu izstrādājumi, rīsi, makaronu izstrādājumi un kartupeļi

Dažādi pilngraudu izstrādājumi, kā rupja maluma miltu maize, brūnie rīsi un pilngraudu makaronu izstrādājumi satur daudz ogļhidrātu, šķiedrvielu un B vitamīnu. Centieties ēst daudz šos produktus un izvēlēties šķiedrvielām bagātus šo produktu veidus.


Augļi un dārzeņi

Tie nodrošina šķiedrvielas un ir bagātīgs vitamīnu, minerālvielu un antioksidantu avots. Centieties ēst dažādus augļus un dārzeņus, uzņemot tos ar vismaz piecām porcijām ikdienas. Viena porcija, piemēram, ir viens auglis, divas ēdamkarotes dārzeņu, viena glāze augļu sulas vai deserta trauks ar salātiem. Tas attiecas uz visa veida augļiem un dārzeņiem – svaigiem, saldētiem, konservētiem, žāvētiem un sulā spiestiem.


Piens, siers, jogurts, biezpiens, svaigie sieri un piena produktu aizstājēji, tādi kā bagātināts sojas piens un veģetārais siers

Šie produkti ir nozīmīgs kalcija, taukos šķīstošo vitamīnu A un D un proteīna avots ikdienas uzturā. Ja vien iespējams, izvēlieties šīs grupas produktus ar zemu tauku saturu.


Liesa gaļa, vistas gaļa, zivis, olas un šo produktu aizstājēji, kā soja, lēcas, rieksti un pupiņas

Šie produkti nodrošina proteīnus organismam un bagātīgi satur B grupas vitamīnus un minerālvielas, tādas kā dzelzs un cinks. Šos produktus ēdiet mērenā daudzumā un, ja vien iespējams, izvēlieties produktus ar zemu tauku saturu. Veselīgā uzturā vismaz reizi nedēļā ir jāiekļauj arī treknās zivis (skumbrija, lasis, siļķe, sardīnes), kas bagātīgi satur omega-3 taukskābes, DHA un EPA. Dažādu augu eļļu, tādu kā lineļļa, rapšu eļļa, sojas eļļa, kā arī upeņu un augu sēklu, piemēram, sinepju un ķirbju sēklu, iekļaušana uzturā palīdzēs nodrošināt veģetāro alternatīvu gaļai.


Ar taukvielām un cukuru bagāta pārtika

Tā ietver margarīnu, sviestu, cepamo eļļu, majonēzi, saldo krējumu, kartupeļu čipsus, cukuru, ievārījumus, saldumus, šokolādi, kūkas, saldējumu un cepumus. Taukvielām bagāti pārtikas produkti būtu jāēd pēc iespējas atturīgāk un jāizvēlas produkti ar pēc iespējas zemāku tauku saturu. Cukuru saturošos produktus vajadzētu censties ēst ne pārāk bieži, jo tie var izraisīt zobu bojāšanos.


Dzeriet daudz ūdeni

Vismaz sešas līdz astoņas tases, krūzes vai glāzes katru dienu. Ūdens ir ideālais dzēriens. Sulas un biezsulas nebūtu jādzer pārāk bieži, jo tās satur cukurus, kas var veicināt zobu bojāšanos. Arī tēja, kafija un kolas dzērieni nav ideāli piemēroti to sastāvā esošā kofeīna dēļ.


Kādēļ ir vajadzīgi uztura bagātinātāji?

Katram no mums ir atšķirīgas uztura vajadzības un tās var mainīties arī mūsu dzīves laikā. Lai arī cilvēki arvien labāk apzinās veselīga uztura nozīmi, mēs ne vienmēr izvēlamies pareizākos pārtikas produktus. Bez tam, lai arī uztura bagātinātāji nevar aizstāt veselīgu uzturu, ir situācijas, kad uztura bagātinātājs var dot pozitīvu efektu.